Den obligatoriske Te Julekalender

.. Og før jeg fik set mig om var det blevet November og dermed December lige om lidt. Tiden FLYVER! – Men det er jo en god ting, for så keder man sig ikke. – Det er der i hvert fald nogle kloge hoveder som siger… Og det er nok også meget gældende for undertegnede. Men lige meget hvor hurtigt eller langsomt tiden går, kan man jo være sikker på, at det endnu engang bliver December. Og ligesom sidste år betyder December måned for mig familiehygge, konfekt, julegodter, nisser, kolde snuder, tykke sokker, masser af varm te under tæppet, og dermed også en te julekalender.

Tante te te-julekalender, tea, te, pernille bladt køhrsen

Jeg har valgt at gentage sidste års succes og anskaffet mig en te julekalender. Den er væsentligt dyrere end en lille chokoladekalender, men jeg har alligevel valgt at forkæle mig selv med den, da den altså bare bringer så meget hygge med sig. Årets te julekalender er igen fra Tante T. Den er håndsyet og består af 24 små pakker te, en te-dåse og en pakke fyld-selv-te-breve. Tanterne lægger ydermere vægt på, at pakkekalenderen efterfølgende kan bruges i hjemmet til alverdens smånips eller krydderier – om den får en plads i køkkenet efter jul er dog stadig uvist, da det ikke er plads jeg har mest af. Men gemmes skal den i hvert fald til eventuelt senere brug. Sidste år var min te julekalender ligeledes fra Tante T, men 2014-udgaven indeholder ikke de samme slags te som i år 2013.

Der er efterhånden flere te-forhandlere som laver deres egne te julekalendere og jeg vil klart anbefale at investere i en, hvis man interesserer sig lidt for te. Se eksempelvis Simply TeaTeacup, Tea Drops, Bohea, Vild med te.  Det er en spændende mulighed for at prøve en masse forskellige slags te, som man ellers ikke ville smage, og herigennem udvide sin te-horisont. Der er eksempelvis flere teer fra sidste års julekalender som jeg faldt for, og efterfølgende er blevet meget glade for.

 // Pernille,

Skriv et svar

