Man har vel et standpunkt til man tager et nyt…

Under og især efter min udarbejdelsen af min bacheloropgave, som jeg skrev for at afslutte mit studie i internationals salg og marketing, svor jeg, at jeg aldrig skulle sætte mine ben på et studie igen. Alligevel skulle der kun gå 8 måneder, før jeg var den heldige ejer af faglitteratur, pensumlister, overstregningstusser, semesterplaner, pendlerkort, og for ikke at forglemme; et studiekort fra Syddansk Universitet i Kolding med et billede af undertegnede og titlen “Kandidatstuderende i Designledelse”. – Og hvorfor så denne pludselige kursændring?

Først og fremmest har jeg aldrig været decideret “skoletræt”. Jeg kan godt lide at læse litteratur og lære nyt. – Efter bacheloren havde jeg nok bare fået nok af aldrig at have sådan helt fri eller rigtig weekend. Men 8 måneder væk fra studiemiljøet sætter alligevel tankerne igang, og lysten til at lære nyt, fordybe og dygtiggøre sig dukkede ligesom frem igen. Det skal selvfølgelig ses i forbindelse med, at jeg igennem mit bachelorprojekt blev interesseret i Privat Label arbejde, og at jeg igennem Designledelsesstudiet så en oplagt mulighed for at tilegne mig kompetencer indenfor dette område. Og ja, så selvfølgelig at man som kandidatuddannet forhåbentlig har lidt mere at forhandle med ved løn-bordet og det faktum, at jeg kun som 23 årig stadig har rigtig rigtig mange år på arbejdsmarkedet foran mig. Så hvorfor ikke uddanne sig imens tid, sted, ressourcer og muligheder er?

På Designledelsesstudiet håber jeg at få muligheden for at koble kreative designprocesser på min meget teoretiske viden om salg, marketing og branding. Jeg har nu være studerende i en uge, og har allerede været både forhåbningsfuld, overrasket og mega frustreret. Det er et helt nyt kapitel og skridt på vejen mod en forhåbentlig spændende karriere, og det er intenst fordi overvejelserne om “er det nu den rigtige vej for mig?” tordner rundt i hovedet. Ligemeget hvor denne “studierejse” ender, så er jeg dog glad for, at jeg efter 8 måneder som fastansat er sprunget ud af min komfortzone, og dermed ikke i fremtiden sidder og tænker “hvad nu hvis jeg havde givet kandidatstudiet en chance?

Studieliv, designldelse Synddansk universitet Kolding, Mac

2 thoughts on “Man har vel et standpunkt til man tager et nyt…

  1. Studielivet er hårdt! Og måske det ikke er det rette valg, men hellere sidde og have sprunget ud i det så man ikke fortryder noget. Selv var jeg helt kørt ned efter jeg havde bestået min bachelor og tog et sabbatår inden jeg hoppede på kandidaten. Er nu 1½ inde i uddannelsen og er så glad for det! 🙂

    • Helt enig! Rart at høre at man ikke er den eneste med de tanker og oplevelser. Jeg havde også en pause på 8 måneder og det var virkelig tiltrængt! 🙂 Jeg er 1 måned inde i studiet nu og det er mega hårdt men heldigvis også rigtig spændende. 🙂

Skriv et svar

