Garmin Forerunner 210 // Vejen mod de 10 kilometer

Let’s face it! Arbejdsliv kombineret med træning bliver bare aldrig det samme som studieliv kombineret med træning. Det betyder, at nye alternativer og rutiner må tages i brug. Resultatet er blevet et mål om at kommer op og løbe 10 kilometer i år. Realistisk og overskueligt! 🙂 Jeg har fundet et løbeprogram fra Iform som hedder 10 kilometer på 12 uger. Jeg er nu igang med den 5. uge, men tænker at jeg trækker perioden længere end 12 uger, for ikke at gå for hurtigt frem. Programmet passer mig super fint, da det er bygget op omkring 3 løbeture i ugen. Det synes jeg er overskueligt, at få til at passe ind i en arbejdsuge.

Garmin forernunner 210, 10 km. løbetræning

MEN! Det fede er jo så, at jeg i fødselsdagsgave fik Garmin Forerunner 210. Det er et pulsur som blandt andet indeholder GPS, intervaltræning og kalorietæller. Der er vidst ikke noget det ur ikke kan, og jeg er allerede helt vild med det. Det er lige pludselig meget sjovere at løbe, når man både kan holde øje med distance, pace og puls på samme tid. På nuværende tidspunkt koncentrerer jeg mig dog om distancen og pacen, og løber dermed ikke efter pulsen.
Billedet er fra torsdagens tur, hvilket jeg faktisk var rigtig fint tilfreds med. I dag stod den på 6,5 kilometer, hvilket min venstre fod vidst synes var lidt for langt.

Skriv et svar

