“Du er ikke alene”

Chris MacDonald’s bog “Du er ikke alene” er intet mindre end en fantastisk bog, og jeg var fra første kapitel fuldstændig opslugt af den! Som jeg også har skrevet om tidligere, er jeg vildt fascineret af Chris. Jeg har været så heldig at overvære ham som foredragsholder to gange, og selvom den første gang efterhånden er en del år siden, så husker jeg stadig mange af pointerne og fortællingerne. Chris er en eminent foredragsholder fordi hans indlevelsesevne og måde at formidle sit stof på er helt unik. Det var én af mange grunde til, at jeg gerne ville læse hans bog. At læse Chris’s fortælling var præcis så indlevende og entusiatisk, som at høre ham holde et foredrag på en scene. Jeg er overbevist om, at dette kun kan lades sig gøre, fordi Chris i denne bog er hudløst ærlig omkring sig selv, sit liv og sine tanker.

Chris Macdonald, du er ikke alene

Hvad bogen handler om er svært at forklare, da der er så mange forskellige pointer og historier. Bogen har dog en gennemgående rød tråd som omhandler Chris’s fars kræftforløb, og deres far/søn forhold igennem et helt liv. Dette danner grundlag for Chris’s tanker og holdninger til livet, og bliver dermed en fortælling om personlig udvikling, livsindstilling og den menneskelige psyke og fysik. FANTASTISK spændende hvis man ligesom jeg har en naturlig interesse indenfor dette. Jeg kommer helt sikkert til at læse bogen igen. Ikke nødvendigvis fra ende til anden, men derimod bruge den som en slags “opslagsværktøj”. Alt efter hvor man er i sit liv og hvilke situationer man bliver stillet i, vil man kunne hente inspiration i bogen til at tackle det på bedst mulig måde.

Køber du bogen her støtter du Kræftens Bekæmpelse. Derudover følger der en DVD med som omhandler Chris’s deltagelse i verdens hårdeste cykelløb Race Across America.

Skriv et svar

