Julegaven til en te-drikker

Den første julegave jeg fik lov til at pakke op i år, indeholdte noget jeg længe har ønsket mig at eje. I gaven var der et te-termometer, og tre små fine timeglas som tager tid på henholdsvis 3, 4 og 5 minutter. Jeg har længe ønsket mig en te-termometer, fordi mange slags te ikke må brygges ved kogende vand. Det gælder især hvid og grøn te, som jeg oftest drikker. Uden et termometer er det lidt svært at vide, hvor varmt sådan noget vand er, så jeg har altid bare prøvet mig lidt frem. Men nu kan jeg brygge te ved den helt rigtige temperatur, hvilket jeg ser frem til. Det gør altså bare hele te- og smagsoplevelsen lidt bedre.

Te termometer, en blog om te, korrekt te brygning

De fine timeglas er en “Perfect Tea Timer,” og skal selvfølgelig bruges til at holde øje med tiden, når teen brygges alt efter hvor mange minutter teen skal trække. Det synes jeg er en sjov lille ting at kunne bruge, og så kommer den også til at stå rigtig fint på min te-hylde. 🙂

Te timegals, en blog om te, korrekt brygning af te

Skriv et svar

