Økologisk Kamillete med Mynte

Vinter betyder hygge, levende lys, varme sokker og masser af te! Men desværre sniger influenza og forkølelse sig også ind på rigtig mange af os. Som barn fik jeg kamillete når jeg var syg. Og jeg kunne ikke fordrage det! Efterhånden prøvede jeg at få kamillete med honning i, og så gled det lidt bedre ned. Da jeg for alvor begyndte at drikke te, begyndte kamilleteen også at smage mig. Så når jeg er syg, eller ved at blive det, laver jeg altid en stærk kop kamillete med rigeligt honning. Kamillete er stadig ikke min yndlings te overhovedet, men jeg drikker den alligevel under sygdom, fordi den eftersigende skulle gøre så mange gode ting ved kroppen.

Ifølge Urtebogen har kamille følgnde virkninger:
– Virker beroligende (Og det vil jeg gerne skrive under på!)
– Virker afspændende på hovedpine
– Virker betændelseshæmmende
– Modvirker allergi
– Økologisk kamillete skulle være rigtig god til at rense ansigtet i (Det kunne være man skulle prøve det en dag)

Den 4. december var der en kamillete i min Te Julekalender fra Tante T. Kamilleteen var dog med mynte og økologisk. Jeg var ret spændt på at smage Kamille Mynte Økologisk, da jeg kun har smagt “ren” kamillete før.

Blog om te, kamille te, mynte, tante tMynten giver helt klart Kamilleteen et frisk pust, og en friskhed som jeg godt kan lide. Jeg er stadig ved at vende mig til teer med mynte i, da mynte i te ikke altid har faldet i min smag. Jeg synes dog ikke at mynten er for gennemtrængende i denne kamillete, og det passer godt til mine smagsløg. Jeg kunne godt finde på, at købe denne te, næste gang min kamillete slipper op. Især fordi mynte også har nogle gavnlige effekter for kroppen. Blandt andet skulle mynte have en lindrende effekt på ømme muskler og give ro i maven.

Skriv et svar

