Hvid Jule Te fra Te Julekalenderen

December måned er bare  dejlig. – Og nu er den her endelig! 🙂
Det betyder, at min Te Julekalender fra Tante T, som jeg skrev om i dette indlæg endelig kan tages i brug. Den 1. December var det dermed tid til at drikke Te nr. 1 i julekalenderen.

Blog om te, hvid jul økologisk, tante t, jule teTe nr. 1 hed Hvid Jul Økologisk og er dermed en hvid jule te. Jeg kender som oftest jule te som sort, og har også kun smagt sort jule te. Jeg synes en sort te hænger godt sammen med julen, fordi den er fyldig og cremet i smagen. Dermed er sort te for mig, lidt mere en vinter te end grøn og hvid te er det. Selvfølglig var jeg derfor spændt på at smage denne hvide jule te, som tilmed er økologisk. Først og fremmest blev jeg rigtig overrasket over, at teen smagte ligeså meget af jul som jeg synes andre sorte juleteer gør. Det havde jeg ikke forventet. Den dufter og smager blandt andet af kanel, præcis som jeg godt kan lide at en jule te gør. Udover kanel indeholder teen vanille, orange, hibiscus og æble, og så er den blandet på en kinesisk Pai Mu Tan. At teen netop er hvid gør, at den bliver mild og let i forhold til en sort te, og samtidig går julesmagen rigtig fint igennem. Alt i alt er jeg meget begejstret for teen, og så koster den tilmed kun 27,50 kr. hvilket jeg ikke synes er meget for denne gode hvide te. Fremover kunne jeg sagtens finde på at købe en hvid jule te fremfor en sort.

En blog om te, hvid jul økologisk, tante t, julete, kähler, mano krus, tepotte

I år var vi jo så heldige, at 1. december faldt på en søndag, så her blev der virkelig julet med alt hvad der hører med. Om formiddagen blev der pyntet op til jul i vores lille hjem. Jeg er fan af julepynt, men ikke før det bliver december! Eftermiddagen tilbragte vi hos min kærestes dejlige familie, hvor vi kreerede denne fine juledekoration. 🙂

Jul 2013, juledekoration, pernille bladt køhrsen

Skriv et svar

