Foredrag med Chris MacDonald

For nogle år siden besøgte Chris MacDonald den handelsskole jeg gik på. Her blev der afholdt et foredrag om energi, søvn, kost og motion. Selvom det efterhånden er nogle år siden, står foredraget stadig knivskarpt i min hukommelse. Jeg husker mange af de facts, tanker og holdninger som Chris formidlede, og da jeg endnu engang fik muligheden for at høre ham tale, greb jeg selvfølgelig chancen. I fredags tilbragte jeg derfor min formiddag til et foredrag med Chris MacDonald, og jeg har set frem til det lige siden jeg meldte mig til for nogle måneder siden. Jeg er helt vild med hans livsfilosofi, måde at tænke og fortælle på, og hans generelle holdning til livet, motion og sundhed. Jeg har fulgt hans arbejde, U-turn programmerne på DR1, og er på nuværende tidspunkt også ved at læse hans helt igennem fantastiske bog “Du er ikke alene“.

Chris macdonald, ruminering, foredrag, aarhus erhvervsakademi

Med et imponerende kropssprog, små tegninger, ord, involvering af publikum, og masser af humor, bliver foredraget afholdt. Alle elementerne gør, at den store mængde af viden brænder sig fast i hukommelsen. Det betyder, at man i lang tid efter kommer til at tænke på hvad man har hørt, og at det lang tid ude i fremtiden kan hentes frem når tid er. Jeg er meget interesseret i personlig udvikling og menneskers mentalitet generelt. Chris beskæftiger sig rigtig meget med hvad der sker fra nakken og op. Netop derfor synes jeg, at han er et meget inspirerende menneske at høre tale.

Nogle af de vigtigste ting jeg tog med mig i fredags omhandlede den adfærdsrevolution vi befinder os i, positive og negative tankers kraft, stres som et egentlig meget logisk produkt af samfundets udvikling, viljestyrke, videnskaben bag kroppens ydeevne og frontallap, vejen til energi og attituder. Chris MacDonald har en passion jeg sjældent har mødt, og derfor er det bestemt heller ikke sidste gang jeg kommer til at høre et af hans foredrag. Hvad jeg især vil prøve at huske i min fremtidige hverdag er, at andre mennesker betyder noget, og vigtigheden af at sætte spørgsmåltegn ved det normale.

Se hvornår og hvor Chris MacDonald holder foredrag her.

Chris macdonald, foredrag, motivation, energi, du er ikke alene

Mig, Chris MacDonald og min søde veninde Jannie

Har i hørt Chris MacDonald til et foredrag?
Hvad synes I om hans holdninger og instilling til livet?
Synes I også, at det er vigtigt og spændende at arbejde med personlig udvikling?

Skriv et svar

