Min yndlings te: Fresh Lemon Yoghurt

Jeg har efterhånden skrevet om en del af mine teer på min lille te hylde. Én jeg dog aldrig har fortalt om endnu, er faktisk min absolutte yndlings te. Så det vil jeg hermed gøre.

Hvid te, carstensens tehandel, fresh lemon yoghurt, aabenraa, aarhus

Teen er en hvid te fra Carstensens Tehandel og hedder Fresh Lemon Yoghurt. Denne te var faktisk den første rigtige te jeg købte, og det var dermed også den, som åbnede dørene til min lille te verden. Jeg prøver ofte mange forskellige teer, og køber dem derefter ikke igen. Jeg kan nemlig godt lide at prøve noget forskelligt. Denne te har dog fulgt mig lige siden starten. Når en pose er drukket op, går der aldrig lang tid, før en ny har fundet vejen til min te hylde.

Fresh Lemon Yoghurt er en blanding, og består derfor af flere forskellige slags te. Grundteen stammer fra Kina og Indien og her kan blandt flere nævnes en Hvid China Pai Mu tan, Grøn Darjeeling, Grøn Gunpowder, Jasmin Jade Pearls og Grøn Sencha. Hertil er der tilsat orangestykker, lemongræs, citronstykker og yoghurt.

Lemongræs og citronstykker er tydeligt at smage i teen, og nok også en af grundene til, at jeg bryder mig så godt om den. Det betyder nemlig, at teen er rigtig frisk. Yoghurten bevirker derimod, at den bliver lidt cremet, og denne kombination synes jeg rigtig godt om.

foto 1

Carstensens te forhandles også i Aabenraa, i Salling i Aarhus og i Illums Bolighus i København.

Hvad synes I om te med lemon smag?

Skriv et svar

