Intervaltræning påbegyndt!

Jeg er jo nu blevet sådan okay gode venner med løbetræningen. Som før nævnt, har jeg derfor besluttet mig for, at prøve kræfter med intervaltræning. Det er der 2 grunde til. For det første vil jeg gerne forbedre min hurtighed, og det siger de kloge hoveder jo at man kan ved intervaltræning. For det andet kan jeg nemt komme til at kede mig på en løbetur, og for at undgå at køre sur i det, tænker jeg at intervaltræning er en god afveksling.

Endomondo Pro, intervaltræning, løbetræning

Jeg bruger normalt løbe app’en Endomondo. Det synes jeg er en udemærket app som gør, og måler det jeg har brug for. For at kunne interval træne med denne app skal man dog købe Endomondo Pro til 32 kr. Det synes jeg ikke var svimlende dyrt, så jeg købte app’en og den fungerer heldigvis også super fint til intervaltræning. Der ligger nogle standart intervaltræningspas som man kan bruge, men man kan også udarbejde sine egne på en nem og enkel måde. Derudover er der en stemme der guider dig under hele træningen. Det er virkelig nemt at bruge!
I går løb jeg efter et standart program på 21 min. Det starter med 5 minutters moderat tempo. Herefter skifter man mellem moderat og højt tempo i 11 minutter, hvorefter der afsluttes med 5 minutters moderat tempo igen. Jeg var lidt skeptisk, da programmet kun varede 21 minutter. Men jeg må sige, at jeg fik kamp til stregen. Det er en helt anden måde at løbe på da pulsen bliver banket i vejret, hvorefter man nogenlunde hurtigt skal have kontrol over pulsen igen. Det var virkelig hårdt, men også fedt at blive presset på en helt anden måde end en almindelig løbetur. Nu har jeg kun været afsted én gang. Men jeg er ret sikker på, at det nok skal have en gavnlig effekt på både konditionen, men også mit ønske om, en højere gennemsnitsfart. Jeg er allerede overrasket over min hastighed i går, som faktisk ligger højere end jeg normalt plejer på en løbetur. Min plan er, at interval træning i fremtiden skal supplere min almindelige løbetræning.

Intervaltræning, endomondo pro, løbetræning

Skriv et svar

