Perch’s Hvid Symfoni

A. C. Perch’s Tehandel åbnede jo som før skrevet i Aarhus i fredags. Jeg fik selvfølgelig købt lidt forskelligt med hjem, og på min te hylde finder man derfor nu Perch’s Hvid Symfoni.

Perch's hvid symfoni, hvid te, aarhus, tedåse

Der er nogle åbningstilbud i forretningen i denne periode, og derfor kom jeg hjem med teen i denne fine hvide  te dåse for kun 45 kr. i alt. Det synes jeg er en rigtig fin pris, og så kan jeg godt lide at have min te i dåser, da det efter sigende skulle holde på teens aroma. Jeg er dog ikke tilhænger af en million forskellige farvestrålende te dåser, så jeg prøver at begrænse det lidt, og synes at denne (+ en lilla dåse i samme design) passer rigtig fint ind på hylden.

Da jeg i weekenden skulle smage Hvid Symfoni synes jeg den smagte bekendt. Det var imidlertid ikke så mærkeligt, da denne te indeholder granatæble og ananas, ligesom en anden af mine hvide teer fra Carstensens tehandel gør. Hvid Symfoni indeholder dog også hyldeblomst og fersken, og så er den lavet på en hvid aromatiseret Pai Mu Tan. Selvom der er visse ligheder, er de to teer altså også meget forskellige. Jeg synes det er spændende at se, smage og udforske hvordan de forskellige tehuse vælger at sammensætte deres te. Hvid Symfoni er efter min smag lettere og mildere end den jeg i forvejen har, og så er teens gule farve også lysere. Jeg er rigtig glad for mit køb, og jeg vil helt sikkert anbefale denne te. Er man nybegynder i teens verden, synes jeg især at den er god at starte ud med grundet den milde, lette og søde smag.

Teen skal brygges ved 80 grader og trække i 8 minutter. Den indeholder ingen garvesyre.

Perch's hvid symfoni, te dåse, hvid te

Har I været nede og besøge Perch’s i Aarhus?
Kan I heller ikke stå for søde te dåser?
Er i også helt vilde med hvid te?

2 thoughts on “Perch’s Hvid Symfoni

Skriv et svar

