Grøn honeybush – Den Lille Prins

Jeg er efterhånden begyndt, at få øjnene op for urtete. Grunden er, at urtete indholder som oftest mindre mængder, eller slet intet, koffein eller garvesyre. Det kan jeg godt lide! Derudover synes jeg, er der er meget smag i en urtete i forhold til mange andre slags. På mit sommerbesøg i Carstensens Tehandel, ville jeg defor have mig en urtete med hjem. Valget faldt på teen Den Lille Prins.

Carstensens tehandel, den lille prins, te

Jeg må sige, at det er en af de mest velsmagende teer, som jeg længe har smagt. Udover at være velsmagende, er teen også rigtig sød. Jeg tænker det skyldes, at teens base er en grøn honeybush, da den sødlige smag godt kan minde om honning. Grøn honeybush er en urtete som stammer fra Sydafrika og er lavet af bladene fra en honeybush. Den er i familie med Rooibos teen, som ligeledes stammer fra sydafrika. I denne te er der ligeledes en smule grøn Rooibos te, æblestykker, orangeblomster, rosenblade, hyldeblomster, jordbær og kiwi. Tilsammen bliver det en rigtig sød te, som faktisk kan tage toppen af min ellers meget søde tand. – Og det er jo helt klart en god ting! Det er helt sikkert en te, som som kommer til at blive fast inventar på min te hylde.

Grøn honeybush, den lille prins, te, the

Det er væsentligt at huske, at en urtete skal brygges ved kogende vand. Ved det fleste andre teer må vandet nemlig ikke være kogende, men skal gerne ned omkring de 80 grader. Dette for at undgå, at teen bliver besk i smages.

Lørdag aften stod i selvforkælelsens tegn, og derfor blev teen nydt sammen med disse store, hjemmebagte chokolade cookies! 🙂

chokolade cookies med peanutbutter

One thought on “Grøn honeybush – Den Lille Prins

  1. Pingback: Ny hverdag, ny rutine | Pernille Bladt Køhrsen

Skriv et svar

