Et nyt skridt på vejen

Det er nu blevet fredag aften, og mit hoved får sig et tiltrængt hvil på sofaen. I torsdags sluttede min ferie nemlig. Og jeg er nu startet på mit praktikforløb i Dansk Supermarked. Det er i indkøbsafdelingen, at jeg skal sidde og lære en masse nyt. Efter et par yderst gode og positive opstartsdage, glæder jeg mig rigtig meget til at komme igang. Især fordi jeg længe har tænkt, at jeg gerne vil arbejde indenfor indkøbsområdet. Forløbet er hermed en rigtig god mulighed for at udforske, hvordan sådan en afdeling fungerer, og om det er noget jeg også brænder for.

Pernille Bladt Køhrsen, Dansk Supermarked, Aarhus Erhvervsakademi

Endnu et skridt på vejen imod færdiggørelsen af min bacheloruddannelse er hermed taget i dag. Jeg læser min bachelor i international salg og marketing på Aarhus Erhvervsakademi i Viby J. Uddannelsen tager sammenlagt 3,5 år, hvoraf de to af semestre er praktikperioder. Mit første praktikophold foregik i den lille iværksætter virksomhed GEPARD. Her var jeg super glad for at være, og det var rigtig spændende at se en iværksætter virksomhed indefra. Nu er jeg havnet i en kæmpe stor koncern, hvilket jeg også er rigtig glad for. Dermed opnår jeg indsigt i både meget små og meget store virksomheder, hvorfor læringsudbyttet også vil være meget forskelligt.

Jeg har samlet set været glad for og godt tilfreds med mit studie. Det bunder primært i de mange praktiske cases, og den daglige kontakt man som studerende kommer til at have med erhvervslivet. I forhold til at sidde til forlæsninger, arbejdes der utrolig meget i grupper og altid med enten praktiske eller virkelige eksempler. Jeg ser det som en kæmpe fordel, at man på sit studie har haft stor berøring med det erhvervsliv, man meget snart skal ud og være en del af. Det giver en masse praktisk erfaring, som ikke kan fås fra bøger og så udvider man sit netværk. Netop at udvide sit netværk og få nogle nye, relevante kontakter, er efter min overbevisning alt afgørende når studiet slutter, og en karriere begynder. Det er igennem netværket at jobs bliver fundet og netværket alene kan også have stor betydning for, om man er attraktiv for en virksomhed eller ej. Det handler jo også for dem om, at deres medarbejdere har så store netværk at trække på som muligt.

Jeg har erfaret, at Aarhus Erhvervsakademi virkelig har fingeren på pulsen i forhold til, hvad der rør sig i erhvervslivet. Samtidig giver de dig alle muligheder for at udvide dit netværk på kryds og tværs og i mange forskellige retninger. Derfor har denne uddannelsesform været den helt rigtige for mit vedkomne, og jeg glæder mig helt utrolig meget til at færdiggøre mit studie i de kommende måneder! 🙂

2 thoughts on “Et nyt skridt på vejen

  1. Sikke et godt billede af dig min skat. Er sikker på du får en dejlig tid og får lov at vise hvad du kan og hvor flittig du er.

Skriv et svar

