Sommerlæsning

I mine sommerferier får jeg altid læst en bog eller to. Eller tre eller fire… Og i min kuffert finder man derfor altid et  par bøger. At ligge i solen ved poolen eller stranden er lykken! Og især med en rigtig god bog. Det er ferie for mig, og der jeg virkelig slapper af og bare nyder livet.

jussi adler olsen, marco effekten, afdeling q

Som en del af min sommerlæsning hører der næsten altid en bog fra forfatteren Jussi Adler-Olsen. I år var det bogen “Marco effekten” jeg kastede mig over. Jeg har netop færdiggjort den, og synes helt bestemt den er god! “Marco effekten” er 5. bog i en krimi-thriller serie som omhandler Afdeling Q, og deres arbejde med at opklare diverse sager. De forgående 4 bøger har jeg ligeledes læst. Den første bog i serien, som hedder “Kvinden i buret”, synes jeg var rigtig god underholdning, men ikke noget særligt som sådan. Jeg synes dog, at bøgerne bliver bedre og bedre for hver ny der kommer, og nu vil jeg ikke undvære at læse den næste. Dertil skal det også siges, at filmselskabet Zentropa har købt rettighederne til at lave filmatiseringen af serien. Den første bog blev indspillet i 2012, og jeg tror derfor ikke, at der går lang tid før filmene begynder at blive vist. Jeg er af den helt klare overbevisning, at man snyder sig selv for en stor oplevelse, hvis man vælger at se en film, før man læser bogen som filmen er bygget op omkring! 🙂

jussi adler olsen, afdeling q

Serien om afdeling Q består af følgende bøger:

  1. Kvinden i buret
  2. Fasandræberen
  3. Flaskepost fra P
  4. Journal 64
  5. Marco effekten
Skriv et svar

