Hvide champignon med smøreost

Jeg var forleden til en lille hyggelig familie fødselsdagsfest. Vejret var nogenlunde godt, og grillen var derfor hevet frem. Der blev serveret en super lækker kalvemørbrad, grill pølser, forskellige slags salater, og så nogle fine hvide champignon med smøreost. Jeg har aldrig været en kæmpe stor fan af svampe, men har dog altid været vild med stort set alt slags ost. Disse hvide champignon med smøreost overraskede mig dog, og jeg er helt vild med dem. De er super lækre, og så tager de ingen tid at lave. Jeg synes især de er gode som tilbehør eller en lille snack her om sommeren.

Jeg har efterfølgende forsøgt at lave dem, og jeg blev megt godt tilfreds med resultatet. Nu lover meteorologerne jo godt vejr i weekend, og derfor vil jeg lige dele opskriften med jer her.

Hvide champignon med smøreost, snack, tilbehør, opskrift, pernillebk

Det skal du bruge:
Friske hvide champignon
Smøreost (Oprindeligt var svampene lavet med pikantost. Jeg brugte en smøreost med hvidløg og urter, hvilket også gav et godt resultat)
God olivenolie

Sådan gør du:
Champignon skylles grundigt hvorefter “stilken” fjernes. Sker gerne lidt ned i svampen når stilken fjernes, så der er plads til at fylde smøreost ned i champignonen.
Fyld derefter smøreost i fordybningen, og top svampene med en lille smule god olivenolie.
Svampene tilberedes på grill. Da jeg ikke lige stod og skulle grille, bagte jeg svampene ved cirka 180 grader i 15 minutter i ovnen. Det afhænger meget af ovnen hvor længe svampene skal have, men de skal være godt gylden brune inden de tages ud.

Skriv et svar

