Prinsesse Tatianas hvide teblanding

Jeg elsker hvid te og Prinesse Tatianas hvide teblanding, er en del af mit faste sortiment! 🙂
For det meste prøver jeg mange forskellige slags teer, og når en er drukket, køber jeg som regel en anden slags. Der er dog enkelte som jeg bliver så glade for, at jeg køber dem igen og igen. Denne te er fra Carstensens Tehandel, og er en af de teer, som har haft en fast plads på min te hylde igennem længere tid.

Hvid te, pernillebk, carstensens tehandel

Teen er som sagt hvid, og så indeholder den kirsebær og kokos. Teen er let, fin og frisk og smager rigtig dejligt. Udover smagen faldt jeg for denne te, fordi jeg synes, at den dufter ligesom slikket Maoam. Det kan min søde tand rigtig godt lide! 😉 Hvad der er specielt ved teen er, at den i år 2011 blev kåret på North American Tea Champion. I denne konkurrence findes der teer i flere forskellige smagsvarianter fra hele verden. Her præsterede teen at vinde 1. pladsen for Hvid Te, Aroma.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er stor fan af te fra Carstensens Tehandel, som er at finde i Aabenraa. Men udover smagen, er butikken også bare rigtig god til at navngive deres te. Navnene er ofte spændende og hyggelige. Derfor blev jeg nysgerrig efter at vide, hvorfor denne te netop har fået navnet; Prinsesse Tatianas hvide teblanding. Jeg forhørte mig hos tehandlen og fik at vide, at det ofte kan være en vanskelig opgave at navngive te, fordi navnet gerne skal afspejle teens sjæl. I forhold til denne te blev prinsesse titlen og hendes navn brugt, for at fremhæve letheden og det fine. 

Carstensens tehandel, hvid te, prinsesse tatianas hvide teblanding, pernillebk
Teen kan købes her. Ellers forhandles Carstensens te også i Aabenraa, i Salling i Aarhus og i Illums Bolighus i København.
One thought on “Prinsesse Tatianas hvide teblanding

  1. Pingback: Dadelkugler | Pernille Bladt Køhrsen

Skriv et svar

