Løbetræningen er skudt igang

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg altså ikke synes, at løbetræning er det noget af det sjoveste i hele verden. Men sagen er nu den, at jeg sidst i august skal løbe DHL stafetten i Aarhus. Det er heldigvis kun 5 km, men trænes skal der, og det kunne da også være rart, ikke at få den langsomste tid. 😉
Derfor lød startskuddet til løbetræning i dag!

Løbetræning, løb, 5 kmLøb, løbetræning, 5 km

Jeg har i år deltaget i Iform kvindeløb, hvor jeg løb 5 km. Jeg løber på ingen måde hele året rundt, men jeg har før gjort det om foråret og sommeren, og det er min plan, at jeg også skal det i år. Ikke mange gange om ugen, men en gang imellem som supplement til min træning i fitness. Selvom jeg ikke er vild med at løbe, gør jeg det alligevel, fordi det er rart

Det var planen, at turen i dag skulle være en lille begynder tur. Men det gik så godt, at jeg endte med at løbe 6,7 km. -Og det endda op og ned af bakker! Det var jeg egentlig ret stolt af. Mine knæ synes dog bestemt ikke at det var sjovt, og fremover bliver det derfor nogle kortere ture her til at starte med. Det er vigtigt, at knæ og led kan følge med, og derfor vil jeg gerne starte langsomt men sikkert op.at komme ud af centeret og få nogen frisk luft. Og derudover så har man det bare rigtig godt efter en løbetur. 🙂

Løbetræning, kettle,

Efter løbeturen var der lige overskud til 100 squats, planke, armebøjninger og lidt mavetræning med en kettle.

Skriv et svar

