Varieret træning

Pernille Bladt Køhrsen, træning, Fitnessworld

Jeg har nu læseferie og det betyder, at der i denne uge har været masser af tid til at træne.
Jeg nyder meget, at der er tid og overskud til at passe træningen optimalt. Det giver en fantistik positiv energi og motivation for at opnå resultater.

Med træning mange gange om ugen, kan det dog hurtigt gå hen og blive trivielt og dermed umotiverende, og jeg oplever, at jeg hurtigt kan komme til at kede mig. Derfor sørger jeg for, at variere min træning så meget som overhovedet muligt. Det gør jeg dog ikke kun grundet en ellers kedelig træningsuge, men mest fordi det giver de bedste resultater på lang sigt. Trænes der på en bestemt måde i længere tid, vil kroppen hurtigt vende sig til det. Derfor gælder det om at udsætte sin krop for forskellige ting igennem træning, så den hele tiden skal arbejde og yde. Det er min erfaring, at man herigennem opnår de bedste resultater. Både udseende mæssigt og rent fysisk.

For at variere min træning kommer jeg løbende på flere forskellige hold i Fitnessworld.
I disse måneder er det følgende hold der har mit fokus:
Bodyfit: Let styrketræning. Tunge vægte og få gentagelser. (styrke + udholdenhed)
Stram Op: Lettere vægte og mange gentagelser. (udholdenhed + opstramning)
Bikini Bootcamp & Puls/Styrke: Høj puls kombineret med styrke. (konditionstræning)
Yoga: Smidighed, udstræk, styrke, udholdenhed, balance, mental og fysisk afspænding.

pernillebk, fitnessworld, træning

Da det er sommer, har der i en periode nu været Bikini Bootcamp hold, som jeg har benyttet som pulstræning. I andre perioder bruger jeg Stepfit, Spinning eller Thai bo som konditionstræning. Netop for at variere.

I denne uge stod der endvidere Zumba og cirkeltræning på programmet til en forandring.
Cirkeltræning er netop startet op i Viby, og derfor skulle det selvfølgelig prøves. Det er super fedt, da det foregår i selve centeret og altså ikke i holdsalene.

Cirkeltræning foregår ved flere forskellige stationer, som deltagerne skifter imellem. Halvdelen af stationerne er træningsmaskiner, og derudover er der puls stationer. Igen en helt anden måde at træne på. Cirkeltræning kommer helt sikkert til at blive en fast del af mit træningsprogram sommeren over.

Fitnessworld, træning

Skriv et svar

