Mit yndlings maleri

Billede, kærlighedFor efterhånden nogle år siden, fik jeg et maleri foræret af en kær veninde af familien. Hun hedder Linda Brix Jessen og har selv malet billedet.

Jeg er efterhånden flyttet nogle gange siden jeg fik billedet, men det har altid fulgt mig.
Jeg er endnu engang lige flyttet, og denne gang er der ikke megen plads på væggene.
Men op skal det, så derfor har det nu fundet sin plads på mit skrivebord.
– Og her synes jeg egentlig, at det står helt perfekt. 🙂

Jeg er vild med de sorte, hvide, sølv og grå farver, som passer godt ind i det rum billedet står i. Derudover sætter de to silhuetter tit gang i mange tanker, da de kan være et symbol på så mange forskellige mennesker og relationer.

I øverste venstre hjørne er teksten “Omnia Vincit Amor” skrevet.
På dansk betyder det “Kærligheden Besejrer Alt”. Det er et statement der kan få tankestrømmen til at flyde. Om det er rigtigt eller ej kan man jo diskutere længe. For mig afhænger det nok af tidspunktet, situationen og menneskene.

Kærligheden besejrer alt, maleri Maleri, sort:hvid, kærlighed

One thought on “Mit yndlings maleri

Skriv et svar

