Hvid Tempelte

Der er mange former for te, og jeg drikker det meste af det. Om vinteren er jeg glad for en sort kop te, og om sommeren skal den gerne være grøn. Om efteråret, og i perioder hvor kroppen har brug for lidt ekstra at styrke sig på, er det Rooibos teen der vælges fra den efterhånden store samling. Der er dog en te som jeg drikker året rundt, og som jeg nyder til hver en tid. – Den hvide te.

Denne gang er det den hvide tempelte fra Carstensens tehandel, som jeg har fået fingre i.

Hvid tempelte, carstensens tehandel, Pernille Bladt Køhrsen

Selvom teen hedder en Hvid Tempelte, så er den lavet på en blanding af både hvid og grøn te fra Kina. Dertil er der tilsat jasminblomster, orangeblomster, ananasstykker og mangostykker. Mange tehuse har hver deres bud på en hvid tempelte. Denne er er let, frisk og en smule sød. -Præcis som jeg bedst kan lide den en lun sommerdag. 🙂

Husk at brygge teen ved cirka 80 grader. Så smager den bedst, og man undgår at den bliver besk.

Hvid tempelte,, carstensens tehandel, Pernille Bladt Køhrsen

Skriv et svar

